Monday, July 2, 2007

art and eddie

Aku panggil dia Ed, short for Eddie. And please, since aku seorang pejantan tangguh dan bukan gay, maksudnya Eddie pasti seorang wanita tulen walaupun namanya tiada kaitan dengan Edriana atau Edrina atau Edlina atau Edwina. Aku kenal Ed 31 tahun yang lampau (alamak akulah blogger tua!).. dan blog ini adalah sisipan perjalanan dalam aku mengenali dia untuk 31 tahun yang akan datang.

Ed selalu tanya aku, wujudkah cinta dan bahagia? Untuk aku yang mendambakan sesuci cintaku pada dia.. tentulah jawapan aku ya. Tentunya tak adil bagi aku untuk menidakkan cinta dan kebahagiaan pada satu-satu insan yang sungguh malang takdirnya. Tapi Ed, di mana boleh aku cari cinta yang memenuhi segenap ruang hati kau? Dan bagaimana boleh aku bina kebahagian yang menyelubungi setiap inci jasad kau?

Ed... untuk kau mencapai bahagia, carilah cinta. Mulakan dari teras hati kau yang paling dalam, yang kau dan hanya kau pernah selami sebegitu jauh. Dalam teras itu kau akan jumpa seorang anak kecil, yang begitu suci, penuh cinta, penuh harapan, biar dunia akhirnya menindasnya begitu kejam.

Cari anak kecil ini dalam diri. Dengan cinta yang dibawanya, kau akan jumpa bahagia yang kau cari.

No comments: