Friday, November 23, 2007

aku cinta

Art kenapa kau kejar Ed?
Siapa kejar kau Art?
Kuat sungguh hati kau Art?

Sebahagia mana pun orang melihat aku, sesempurna mana pun orang sangka aku, dalam hati aku, sentiasa ada satu ruang, yang diisi dengan pelbagai perasaan, rasa bersalah, rasa menyesal, rasa sedih, kerana tidak berada di samping orang yang aku sayang sewaktu dia memerlukan, kerana selalu mengalah, selalu memilih jalan yang salah. Di ruang inilah, adanya perasaan sayang dan cinta aku kepada Ed... dalam, kuat, teguh, tidak akan boleh diusik, digugat oleh sesiapa.

Di ruang inilah, aku simpan segala harapan, impian bersamanya, juga segala kepedihan, sakit, derita. Mereka kata ia akan sembuh, tapi aku tak mahu ia sembuh, aku tak mahu sayang aku kepadanya hilang, biar pun sayang itu ada bersama pedih dan derita, kerana ia telah menjadi sebahagian daripada diri aku. Ed banyak mempengaruhi corak kehidupan aku, mengajar aku kasih sayang, suka gembira, pedih derita. Hadirnya dia, mengajar aku cara menyayangi dengan penuh tulus dan ikhlas, tanpa perlu balasan, tanpa perlu dipenuhi permintaan.

Atas nama cinta
Hati ini tak mungkin terbagi
Sampai nanti bila aku mati
Cinta ini hanya untuk engkau
Atas nama cinta
Kurelakan jalanku merana

Aku seorang lelaki yang tewas pada cinta yang tak pernah cuba kumenangi!

No comments: